Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Dat is pedagogiek : actuele kwesties en sleutelteksten uit de Westerse pedagogische traditie van de 20ste eeuw
Author:
ISBN: 9789462701496 9462701490 Year: 2019 Publisher: Leuven Universitaire Pers Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Referentiewerk voor pedagogen en iedereen met interesse in het pedagogisch denken.. anthologie van meer dan 40 sleutelteksten uit verschillende pedagogische domeinen. basiswerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken. geschikt voor zowel academische als professionele master- en bacheloropleidingen die te maken hebben met pedagogische vraagstellingen. inspiratiebron voor leerkrachten, opvoeders, ouders en iedereen die werkzaam is in de pedagogische of sociale hulpverleningscontextPedagogische praktijken en instellingen zoals de school, het gezin, de universiteit, de zorg, en het jeugd- en volwassenenwerk ondergaan grondige veranderingen. Ze stellen de pedagogiek voor de uitdaging om met deze veranderingen zowel theoretisch als praktisch om te gaan. In Dat is pedagogiek vindt de lezer hiertoe de nodige inspiratie. In het boek worden de belangrijke teksten uit de westerse pedagogische traditie van de 20ste eeuw samengebracht, in Nederlandse vertaling en voorzien van een korte introductie en situering. Het zijn stuk voor stuk sleutelteksten die tot op vandaag betekenisvol en actueel zijn. Ze stimuleren en voeden discussies binnen de pedagogiek. Tegelijk vormen de verzamelde en vertaalde tekstfragmenten ook een handig referentiewerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken van de 20ste eeuw.bron: https://lup.be/products/108224

Teaching to transgress : education as the practice of freedom
Author:
ISBN: 0415908086 0415908078 9780415908078 9780415908085 1135200009 0203700287 1135200017 1306518520 9780203700280 Year: 1994 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this book, the author shares her philosophy of the classroom, offering ideas about teaching that fundamentally rethink democratic participation. She writes about a new kind of education, education as the practice of freedom. She advocates the process of teaching students to think critically and raises many concerns central to the field of critical pedagogy, linking them to feminist thought. In the process, these essays face squarely the problems of teachers who do not want to teach, of students who do not want to learn, of racism and sexism in the classroom. Teaching students to "transgress" against racial, sexual, and class boundaries in order to achieve the gift of freedom is, for the author, the teacher's most important goal. -- From back cover.

Keywords

Educational sciences --- Critical pedagogy --- Enseignement (Activité) --- Feminism and education --- Feminisme en onderwijs --- Féminisme et enseignement --- Kritische pedagogie --- Onderwijs (Activiteit) --- Pédagogie critique --- Teaching --- United States --- Critical thinking --- Study and teaching --- Feminism and education. --- Education --- Feminism --- Prejudice --- Thinking --- 37.01 --- Lerarenopleiding; Educatieve Master --- Vooroordelen ; partijdigheid --- Racisme --- Feminisme --- Kritische pedagogiek --- Paulo Freire --- Multiculturalisme --- Critical Thinking --- Thinking Skills --- Thought --- Thinking Skill --- Thinking, Critical --- Thoughts --- Anti-Semitism --- Islamophobia --- Anti Semitism --- Anti-Semitisms --- Islamophobias --- Prejudices --- Feminist Ethics --- Ethics, Feminist --- Women's Rights --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Education and feminism --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Popular education --- Transformative learning --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- education --- Implicit Bias --- Bia, Implicit --- Bias, Implicit --- Critical pedagogy. --- Teaching. --- Study and teaching. --- Education, Humanities --- vooroordelen --- intercultureel onderwijs --- United States of America --- Gender --- Multiculturalism --- Racism --- Social class --- Theory --- Book

Listing 1 - 2 of 2
Sort by